Tır, Kamyon ve Kamyonetlerin Karayollarında Yük Taşıma Sınırları

20.03.2021
Tır, Kamyon ve Kamyonetlerin Karayollarında Yük Taşıma Sınırları

Tır, Kamyon ve Kamyonetlerin Karayollarında Yük Taşıma Sınırları

Karayollarında daha güvenli alanlar oluşturulması için yük taşımacılığı yapan araçlarda sınırlamalar bulunuyor. Yasa halinde olan bu sınırlamalar pek çok yük taşıma aracını ilgilendirmektedir. Günümüzde yük taşıma araçları çok sıklıkla kullanılıyor. Özellikle de son dönemler de karayollarında yük taşıma araçları daha çok kullanılmaktadır.

Her yük taşıma aracının ağırlığı aynı değildir. Bu yüzden de farklı olan yük taşıma aracına göre sınırlamalar bulunuyor. Peki karayollarında yük taşıma araçları nelerdir? Onların yük kapasite sınırları nelerdir?

Yük Taşıma Araçlarının Yük Taşıma Sınırları

Karayollarında yük taşıma aracı olarak en çok tır aracı kullanılıyor. Tırlar ile yurt için ya da yurt dışı pek çok taşımacılık işlerini gerçekleşiyor. Günümüzde tırların karayollarında yük taşıma sınırları üç gruba ayrılıyor. Bunlar normal tır için 20 ton ile 24 ton ağırlıklarını taşırlar. Sıvı maddelerde ise 80 metre küpe kadar taşımacılık yapabilirler.

Maxia tır; orta büyüklükte ki taşımacılık hizmetini sunan tır türüdür. Yasaya göre de karayollarında 20 ton ile 24 ton arasında yük taşıma sınırı vardır. Sıvı maddelerde ise 92 metre küplük taşıyabilme sınırı vardır.

Mega tır çeşitleri de geniş olan tır türüdür. Büyüklüğü itibari ile yasa göre karayollarında 22 ton ile 26 ton arasında yük taşıyabilir. 100 metre küpe kadar da sıvı madde taşıyabilme sınırı vardır.

Kamyonlar ile de karayollarında sıkça taşımacılık hizmetleri sunulur. Kamyon ve kamyonet tipleri tek tip değildir, çeşitleri vardır. Yasaya göre de genişlik ve büyüklüklerine göre yük taşıma sınırı değişiyor.

Genel olarak baktığımızda ise kamyon ve kamyonetler en az 20 ton yük taşıyabilme izinleri bulunuyor. En fazla ise 100 tona kadar yük taşıma sınırları bulunuyor. Sıvı madde olarak ise sadece kamyon römork tipli kamyon çeşitleri 100 metre küp ile 105 metre küp arasında karayolları sınırı vardır.

Karayollarında yük taşımacılıkları Türkiye’de çok fazla yapılıyor. Bu yasanın oluşturulma amacında ise hem taşınacak olan yükü korumaktır. Hem de karayollarında ki trafik güvenliğini korumaktır. Son yıllarda hızlı bir şekilde yaygınlaşan taşımacılık işleri için güvenli alanların oluşturulması şarttır.